Wycieczka do Berlina

Drukuj Email
Wpisany przez Administrator Izabella Pęcherz
wtorek, 18 czerwca 2019 18:16

W dniach 30-31 maja 2019r. wraz z uczniami kl VII, VIII i III b gimnazjum, opiekunami i przewodnikiem udaliśmy się do stolicy Niemiec - Berlina. Wyruszyliśmy wcześnie rano ok 5.20, gdy dotarliśmy na miejsce była piękna pogoda. Pierwszym punktem naszego zwiedzania była przechadzka po nowoczesnym centrum obok urzędu Kanclerza Federalnego. Następnie przeszliśmy obok szklanych gmachów ministerstw położonych nad rzeką Szprewą. Poruszaliśmy się po śladach Muru Berlińskiego, a następnie przeszliśmy pod Bramę Brandenburską, która jest symbolem pokoju i wolności zjednoczonych Niemiec. Następnie udaliśmy się na Plac Checkpoint Charlie, gdzie mogliśmy zobaczyć budki graniczne oddzielające Berlin Zachodni od Wschodniego. Kolejnym punktem naszego zwiedzania była słynna Aleja Unter den Linden oraz Alexanderplatz, który jest największym placem w Berlinie. Na placu mogliśmy zobaczyć Czerwony Ratusz, gdzie znajduje się siedziba władz Berlina. Widzieliśmy także Katedrę Berlińską oraz Wyspę Muzeów. Przy Fontannie Neptuna odpoczęliśmy chwilę, zrobiliśmy zdjęcia i kupiliśmy drobne pamiątki. Następnie udaliśmy się na wieżę telewizyjną, gdzie wjechaliśmy windą i podziwialiśmy panoramę miasta z tarasu na szczycie wieży. Około godz. 18.30 udaliśmy się do hotelu, gdzie zjedliśmy obiadokolację i przenocowaliśmy.

Rankiem udaliśmy się ponownie do Berlina. Pierwszym punktem był spacer po zielonych ogrodach barokowego Pałacu Charlottenburg. Kolejnym punktem naszego zwiedzania był Plac Poczdamski, zabudowany drapaczami chmur, luksusowymi hotelami i wielkim centrum rozrywki. Ciekawym miejscem okazało się Muzeum Historii Naturalnej, gdzie zobaczyliśmy kolekcję przeróżnych eksponatów zoologicznych, paleontologicznych, mineralogicznych. Ostatnim punktem naszej wycieczki był gmach Reichstagu i spacer szklaną kopułą. Do domu powróciliśmy ok 23.00 bardzo zadowoleni z udanej wycieczki. Mam nadzieję że jeszcze kiedyś pojadę do Berlina.